NASA’nın Ay’a nükleer reaktör planı: Mümkün mü?
NASA'nın Ay'a nükleer reaktör planı: Mümkün mü?...
NASA'nın eski baş teknoloji sorumlusunun açıklamalarına göre, Ay'a nükleer reaktör göndermeye yönelik planlar, ajansın uzun süredir sürdürdüğü çalışmaların hızlandırılması niteliğinde. Prof. Bhavya Lal, bu projelerin geçmişten günümüze kadar finanse edildiğini belirtirken, önemli olanın artık belirli bir tarih verilmesi olduğunu vurguluyor. ABD'nin uzaya gönderdiği ilk nükleer reaktörün 1965'teki SNAP-10A olduğu hatırlatılıyor. Lal ve meslektaşı Dr. Roger Myers, 2030 yılına kadar Ay'da küçük ölçekli bir reaktör test edilmesi gerektiği konusunda görüş birliği sağlıyor.
Nükleer enerjinin tercih edilmesinin ardında yatan en büyük sebep ise sağladığı yüksek güç. Engadget'e göre, kütleye oranla sunduğu enerji, diğer kaynaklardan çok daha fazla. Nükleer fizikçi Nick Touran, yumuşak beyzbol topu büyüklüğündeki uranyum-235'in, bir tren dolusu kömür kadar enerji üretebileceğini ifade ediyor. Ay'daki 14 gün süren geceler ve ışık görmeyen kraterler, sadece güneş enerjisinin yeterli olmayacağı koşullar oluşturuyor.
| Kaynak: Haberi Oku | Kategori: Teknoloji Haberleri | Ana Sayfa: Haberler |
İlgili: Teknoloji