Hatay’da İleri Biyolojik Arıtma Tesisi Kuruluyor
Hatay'a ileri biyolojik arıtma tesisi kuruluyor! ...
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, Hatay'da deprem sonrası hasar gören altyapıyı yenileme çalışmalarına hız verdi. Büyükçat mevkiinde, İLBANK, Emlak Konut GYO ve Hatay Büyükşehir Belediyesi iş birliğiyle inşa edilecek ileri biyolojik arıtma tesisi, kentin atık su sorununu çözmek için önemli bir adım olacak. Defne'den başlayarak Antakya merkez ve Samandağ'ı kapsayan 11.2 kilometrelik atık su tünelinin inşası sürüyor ve bu tünel, mevcut yerleşim alanlarının atık sularını tesisle buluşturacak.
180 bin metreküp kapasiteye sahip olacak ileri biyolojik atık su arıtma tesisi, Hatay'ın çevresel sorunlarını minimize edecek. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı, sosyal medya üzerinden paylaştığı görüntülerle projeye ilişkin detayları aktardı. Bu projeyle birlikte Asi Nehri'nin eski canlılığına kavuşacağı ve bölgenin su kaynaklarının korunacağı hedefleniyor.
| Kaynak: Haberi Oku | Kategori: Dünya Haberleri | Ana Sayfa: Haberler |
İlgili: Dünya